sobota, 14 marca 2015

Recenzja książki pt.: „Pies - 300 najważniejszych pytań i odpowiedzi".

Witajcie! Na blogu nie było nas aż 3 tygodnie, niestety nie miałam czasu. Mam dużo szkolnych obowiązków przez co zaniedbałam Molly oraz bloga. Dziś w końcu znalazłam troszkę czasu i zabrałam się za napisanie tak jak i obiecałam, recenzji książki  „Pies - 300 najważniejszych pytań i odpowiedzi". Mam nadzieję, że
niektórych psiarzy zainteresuję. :)

Tak, więc książkę pt.:  „Pies - 300 najważniejszych pytań i odpowiedzi" dostałam na święta. Autorem książki jest Heike Schmidt-Röger. To już drugie wydanie tej książki. Jest to moja już któraś tam książka o psach, ale wszystkie z nich są ogólnie o wybranych rasach psów. Ta książka może się przydać nawet codziennie. Tak jak sam tytuł książki wskazuje,zawiera ona pytania i odpowiedzi. W książce są pytania, które zadajemy sobie bardzo często, ale nie zawsze znamy na nie odpowiedź, dlatego w książce są zwięzłe, dobrze wyjaśnione odpowiedzi co jest jej dużą zaletą! Obecnie większość ludzi nie czyta książek i sądzą, że w internecie dowiedzą się więcej. Mi jednak wydaje się, że szybciej będzie wziąć książkę i przeczytać to co chcemy wiedzieć, a z resztą nie zawsze w internecie jest prawda. 
Na początek pozwolę zacytować tekst, który jest napisany z drugiej strony książki: Zrozumienie czworonożnego towarzysza to klucz do psiej duszy. Jeśli potrafisz odczytać jego spojrzenie i najdrobniejsze gesty, jesteście sobie bardzo bliscy i porozumienie nie wymaga wielkich słów. Ale czy wszystko robimy dobrze? Co zrobić, gdy...?
W poradniku znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania, jakie mogą się pojawić podczas codziennych kontaktów z czworonożnym przyjacielem."




Dzięki temu, że książka jest podzielona na kategorie łatwiej odszukać pytanie i odpowiedź. Kategorii jest 6.„Kupno, wyposażenie i prawo",  „Wszystko o żywieniu",  „Zdrowie i pielęgnacja",  „Zachowania, zmysły i mowa ciała", „Wychowanie, zabawy i zajęcia". Na końcu książki mamy jeszcze ostatnią kategorie, czyli „Dodatek" jest w nim słowniczek, w którym są wyrazy związane z psami i krótka definicja jego, są jeszcze adresy Związku Kynologicznego, Głównego Inspektora Weterynarii i jeszcze paru siedzib, są również adresy stron internetowych z psami, czasopism, książek. Jest jeszcze test, w którym możemy sprawdzić czy dobrze znamy swojego psa.



Książka oprócz odpowiedzi zawiera takie jakby tabelki w których są wskazówki, zachowania komunikacyjne psa, domowa apteczka dla psa, rodzaje zabawek. Książka naprawdę zawiera wiele porad, które mogą się przydać. Książka w 100% nadaje się dla początkujących właścicieli psów i już nie co podszkolonych. Warto ją zakupić i mieć ,gdy mocno nas coś zainteresuje. Można ją kupić w internecie na wielu stronach internetowych (chociażby tej [klik]) i księgarniach. Ja oglądając książkę natknęłam się na wiele ciekawostek, których jeszcze nie wiedziałam. Książka może nie jest bogata w wiele ilustracji, ale myślę, że tyle co ich jest w zupełności wystarczy, ale może dla kogoś być to wadą, dla mnie nie. 


Podsumowanie 
Podsumowując oceniam książkę w skali 10/10. Cieszę się, że ją mam, bo nie raz mi się już przydała. Warto mieć taki zbiór wszystkich ważnych odpowiedzi, ciekawostek i porad z różnych kategorii. Bardzo polecamy! :) 
A teraz w skrócie wszystkie plusy i minusy.
Plusy
+ Wiele pytań i odpowiedzi , które zadajemy sobie w codzienności.
+ Odpowiedzi są napisane zwięźle i ciekawie.
+ Pytania są z różnych kategorii.
+ Dzięki kategoriom łatwiej odszukać zadawane przez nas pytania.
+ W książce są tabele z ciekawostkami i poradami przez co jest ona bardziej ciekawsza.
+ Książkę można kupić w niektórych księgarniach oraz zamówić przez internet.

Minusy
Ja minusów w tej książce nie znalazłam, ale jest to tylko moja opinia, a każdy może mieć ją inną. Książka jest naprawdę godna polecenia. :) 


Nie piszę dużo recenzji, więc może nie należy ona do bardzo fajnie napisanych, ale może chociaż niektóre osoby zainteresuje. Za jakiś czas, mam nadzieję, że za nie długo pojawi się post już taki normalny, czyli co się dzieje w naszym codziennym życiu. W skrócie napiszę tylko, że ja mam mało czasu i dlatego też jeszcze raz przepraszam za tą długą przerwę. Molly przez te dni dużo leniuchowała i tylko w weekendy wychodzimy czasami na jakieś dłuższe spacerki. Mollcia ma cieczkę, a w sumie to już się jej prawie kończy, dlatego też przez to nie mogłam jej spuszczać na spacerach, aby mi gdzieś nie uciekła. :) 
Pozdrawiamy serdecznie!
A na koniec wstawiam jeszcze jedno zdjęcie Mollki, jak było jeszcze u nas troszkę śniegu. :)



17 komentarzy:

  1. My posiadamy pierwsze wydanie. Masz rację, książka jest godna polecenia. :) Zawsze sięgam tam po jakieś porady. :D


    Pozdrawiamy
    W&E

    yorkshireterrier-eddy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. No fajna recenzja. U nasz też ukazał się recenzja lecz smyczy ,Dingo'
    Zapraszamy do obserwowania i komentowania bloga wesole-dwanascie-lap.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam identyczną, też drugie wydanie. W sumie rzadko do niej zaglądam, dzięki Twojej recenzji uznałam, że pora to zmienić. :)

    Pozdrawiamy,
    Monia i Roxi,
    http://suczkaroxi.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Fajnie, że książka Ci się spodobała :). Ja nie miałam okazji jej czytać, ale raczej sięgam już po książki typowo tematyczne odnośnie psów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam to samo... kiedyś czytałam wszystko, teraz już bardziej przebraną mam literaturę ;)

      Usuń
  5. Książka wygląda bardzo ciekaweie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na prawdę ciekawa ta książka, coś luźnego do poczytania w wolnych chwilach :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetna recenzja, ja również dostałam tą książkę na Święta :).

    Pozdrawiamy E&D

    OdpowiedzUsuń
  8. Mam wiele książek o psach ale nie tego typu :) Bardzo mnie zaciekawiła :)
    Pozdrawiam :) psyy-pies.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Książka bardzo mnie zaciekawiła, może kiedyś ja dorwę. Pozdrawiam pusia-i-ja.blogspot.com ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Naprawdę super opisałaś tą książkę! Fajnie by było, gdybym ja też ją dostała :).
    Pozdrawiam!
    swiatoczamibeethovena.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Najbardziej spodobał mi się temat o zabawkach :'). Rzeczywiście książka bardzo fajna. Czekam na 'życiowy' post.
    Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeszcze nie posiadam tej książki, może kiedyś! Kto to by wiedział? :D

    Pozdrawiamy
    Ola i Baddy

    OdpowiedzUsuń
  13. Nie słyszałam o tej książce, ale śmiesznie Molly z nią zapozowała! :))

    OdpowiedzUsuń
  14. Pierwszy raz czytam o tej książce, pierwszy raz się z nią spotykam. Ciekawa, i po przeczytaniu tej recenzji chyba zdecyduje się na jej kupno :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Bardzo fajna książka. Ja muszę się wreszcie zebrać i kupić książki, które już dawno chodzą mi po głowie, ech...
    Świetna recenzja!

    H&F
    http://jaimojaspanielka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. A myślisz, że przyda się bardziej nowicjuszom czy już doświadczonym właścicielom, ale mającym jakieś psie problemy? Bo jest tania, chciałabym kupić, ale boję się, że wszystko z niej wiem :)
    http://maniolowo.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Każdy komentarz jest dla nas dużą motywacją do kolejnego pisania, dlatego bardzo za niego dziękujemy! :)
Pozdrawiamy!