środa, 9 lipca 2014

5.07 - Pokaz psów ras myśliwskich.

W tym poście chciałabym pochwalić się Wam, iż pierwszy raz braliśmy udział w co rocznym Pokazie psów ras myśliwskich. Zorganizowany jest on z okazji ósmego co rocznego Festiwalu kół łowieckich w Węgorzewie (naszym mieście).
Chodzę tam co roku, iż mogę się przyznać mój dziadek jest myśliwym. Wiem, że nie wszyscy tolerują myślistwo, bo w końcu to niestety zabijanie zwierząt, ale mój dziadek poluję, nie aż tak często, jest w legalnym kole łowieckim i strzela tylko i wyłącznie do zwierząt, które i tak by nie przeżyły w lesie z pewnych spraw i tak robią wszyscy koledzy dziadka z innych kół. No, ale wracając do pokazu. Z tej okazji jest wiele konkursów dla dorosłych, dzieci, różne pokazy, przemowy, są sprzedawane różne rzeczy itd. Ogólnie fajnie spędza się dzień na tym festiwalu. Wiedziałam, że zawsze organizują pokazy psów myśliwskich, ale w tym roku co prawda pierwszy raz wiedziałam o jakiej godzinie się zaczyna i w ogóle.Postanowiłam się tam przejść, a przy okazji wzięłam Molly na spacer. Nie miałam żadnego zamiaru brać tam udział, iż podejrzewałam, że będę tylko pokazywane psy myśliwych, które również polują, ze swoimi właścicielami, aczkolwiek jak zawsze pewna nie byłam :)

Na zdjęciu pies rasy Gończy Polski. Piękny przedstawiciel tej rasy.Dodam jeszcze, że jest z dobrej hodowli.
Zgromadziło się na prawdę dużo, pięknych psów myśliwskich, a m.in. to: Gończe Polskie, Ogary Polskie, Wyżły i wiele więcej. Zauważyłam też naszego znajomego, który ma również beagl'a. Zapytałam się go czy bierze udział - powiedział, że tak.Dlatego postanowiłam dowiedzieć się więcej, popytałam się właścicieli, czy pies, który nie poluje, a jest psem myśliwskim, to czy może brać udział itp. Słyszałam tylko odpowiedzi: "tak można brać udział, tu tylko będzie trzeba stanąć z psem i go zaprezentować". Więc postanowiłam, że wezmę udział, co mi szkodzi, aczkolwiek miałam obawy, bo Molly byłą przestraszona i w ogóle nie wiedziałam co mam robić, ale Beagle są w szóstej grupie, więc miałam czas na popatrzenie :)
Gdy mieliśmy już wyjść, a na szczęście wychodziliśmy w grupach to Molly ledwo co doszła do miejsca pokazu. Młoda nie jest do takiego czegoś przyzwyczajona, czyli takiego wielkiego tłumu, gdzie cały czas robią zdjęcia itd. więc miała stracha.
Dodam jeszcze, iż zdjęcia na pokazie robiła mi koleżanka. Po przerobieniu zdjęcia nie są zachwycające, więc wolę nimi nie zaśmiecać bloga i dodaje nie co lepsze zdjęcia innych psów, choć jakość nie powala...

Na zdjęciu 2 miesięczny Jamnik Standardowy.Ma na imię Port. Również pochodzi z hodowli. Piękny, przyjazny malec.Sama kynologiczka, która przyjechała, powiedziała, że z szczeniaczka wyrośnie piękny pies.

Najgorszą rzeczą, którą musieliśmy zrobić było pokazanie psa w ruchu. Trzeba było zrobić małe kółko z psem jak biegnie i go zaprezentować. Było to tak jak wspominałam najgorsza sprawa, iż Molly nie była chętna co do tego, ale nie było źle. W nagrodę za uczestnictwo dostaliśmy dwu kilogramowy worek suchej karmy dla psa i dyplom. Zapomniałam dodać, że na pokaz przyjechała kynologiczka z Suwałk.Pani była bardzo przyjazna i o każdej zaprezentowanej rasie starała się powiedzieć jak najwięcej informacji.
Powiedziała, że Mollka ma ładną głowę, jak na suczkę tej rasy, ma ładne umaszczenie i ładną sylwetkę, co bardzo mnie ucieszyło :) 
Nie była to typowa wystawa, bo wiadomo, ale i tak jestem zadowolona z Młodej. Za rok może znów będziemy uczestniczyć, któż to wie ;) Ale wtedy na pewno bardziej się przygotujemy, aby ładniej się zaprezentować.
Wyżej dałam parę zdjęć psów, które również brały udział. Wszystkie były bardzo zadbane, a właściciele bardzo mili. Przyjechało również dużo hodowców ze swoimi psami.
Poniżej dodaje jeszcze parę zdjęć psiaków, zdjęcia najlepsze nie są, iż komputer coś mi "zawala" i nie mogę ich poprzerabiać :)

Tu zdjęcie robione z pokazu. Psy co prawda są nie za bardzo ładnie ustawione,ale akurat fotka robiona, gdy dopiero weszli na miejsce. Widać tu Gończe Polskie, jednego Ogara Polskiego i Posokowce bawarskie.
Na zdjęciu dwie wyżełki. Piękne, spokojne suczki.

Natomiast tu dwie suczki rasy Airedale terrier.



 Tak, więc pierwszy Pokaz psów ras myśliwskich - zaliczony! 
Ogólnie u nas wszystko w porządku. Upały zawitały!Temperatura z dnia, na dzień się podwyższa, nie da się wytrzymać, no, ale takie uroki wakacji. Trzeba tylko chłodzić się lodami i zimnymi napojami, bo inaczej się niestety nie da :) Nie chcę Molly przemęczać i nie chodzę z nią na długie spacery w dzień, natomiast około godziny 19-20 wybieram się na spacer, gdyż temperatura powietrza obniża się.
Ostatnio nawet gdy byliśmy nad rzeczką, a nawet nie wiem czy to nazwać rzeczką, to Mollka sama z siebie weszła do wody, a nawet parę razy wchodziła, z czego bardzo się cieszę.:D


Kończę po mału posta. Następny tak jak zawsze piszę, nie długo. 
Pamiętajcie, aby w te upały uważać na psa i go nie przemęczać, bo słyszałam już parę przypadków w tym roku, że pies dostał udaru słonecznego, więc lepiej wyjść na spacer z psem późnym popołudniem, iż wtedy pies się tak nie męczy i taki spacer sprawia mu większą przyjemność. Pozdrawiam i do zobaczenia! :D

26 komentarzy:

  1. Urocze psiaki, a jamniorek najlepszy <3
    Wiadomo, że się bała, mój by pewnie jeszcze gorzej się zachował :)
    Świetnie, że dostaliście dyplom (widziałam go <3) i karmę, zawsze jakaś nagroda jest :)
    Pozdrawiamy :)
    http://majkowaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy post, a psy na zdjęciach - prześliczne!
    Mam nadzieję, że uda Wam się uczestniczyć na takim pokazie w przyszłym roku. :)
    Pozdrawiamy!

    OdpowiedzUsuń
  3. Zazdrościmy takiej pięknej pogody, u nas już drugi czy trzeci dzień Pada deszcz i jest burza. Wczoraj wiatr był tak silny, że drzewa się łamały i dachy leciały. Nasz tor do agi cały zniszczony :( A na dodatek przez ponad trzy godziny nie było prądu STRASZNE ! I dlatego my siedzimy w domu calutki dzień. A co do tej wystawy to Molly na pewno za rok będzie już bardziej doświadczona i pokona te wszystkie pieski. Pozdrawiamy razem z Pikusiem :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Super że byliście na tym pokazie :) Może na jakieś wystawy się wybierzecie ... (A tak przy okazji, z jakiej hodowli masz Molly?) Jaką karmę dostaliście?
    Jednak to bardzo dobrze że zdecydowaliście się wystąpić :))
    U nas niestety pada :(

    Pozdrawiamy!
    http://maksiorowato.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :) No widzisz u nas natomiast upały straszne :) Molly dostała worek karmy Peedigre. Niestety Peedigre :/ Wiem, że to "syf", no, ale trudno było odmówić, więc nie długo oddam być może do schroniska :) Mam możliwość wystawiania jej, iż nie robię tego z pewnych spraw, a m.in przez brak czasu. Również pozdrawiam :)

      Usuń
  5. Wow, nawet nie wiedziałam, że są organizowane takie festiwale :)
    Fajnie, też bym chętnie się przeszła. Nigdy nie widziałam wystawy psów myśliwskich :)
    Świetna pogoda i świetne zdjęcia psiaków.
    Teraz w całej Polsce zawitały upały - Witajcie prawdziwe Wakacje <333 Chyba każdemu humor się poprawił :P Zazdroszczę psa, który wejdzie do wody. Moja niestety, ale ucieka jak tylko widzi wodę -.-

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No bynajmniej u nas w mieście są :) Dziękuje ♥
      No fajne te prawdziwe wakacje, ale w te upały czasami wytrzymać się nie da... No, ale lepiej, to, niż burza ;) Moja Molly nie lepsza, tak to zawsze ucieka od wody, to był moim zdaniem wyjątek, iż na prawdę unikała jej jak ognia :) Pozdrawiam!

      Usuń
  6. Ładne te psiaki. ^^ Jestem ciekawa jak jest na takim festiwalu "na żywo". :P U nas pogoda burzowo-deszczowa. Tak więc nie fajnie. :/ A jaką karmę dostała Molly?


    Pozdrawiam Kaori Nazuka

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje :) No widzisz u nas natomiast upały straszne :) Molly dostała worek karmy Peedigre. Niestety Peedigre :/ Wiem, że to "syf", no, ale trudno było odmówić, więc nie długo oddam być może do schroniska :) Również pozdrawiam :)

      Usuń
  7. Tak, upały okropne, ale dobrze, że jest ciepło, a nie 15 stopni. :P
    Fajny post :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A u nas konkurs, zapraszamy Molly :) (nuttkaa.blogspot.com

      Usuń
  8. Chciałabym iść popatrzeć zazdro :C tinamaltanczyk.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Ciekawy pościk c:
    Ja nigdy nie byłam na takim pokazie.
    Piękne pieski na zdjęciach <3
    P O Z D R A W I A M Y!

    OdpowiedzUsuń
  10. Super,że wzięłyście udział. Następnym razem już na pewno będzie lepiej ;).

    OdpowiedzUsuń
  11. Lubię to! super to fajne i lubię to!!!!! :-P
    Nela i Roksana

    OdpowiedzUsuń
  12. Chyba robisz coraz lepsze zdjęcia :D Fajna impreza, tyle pięknych psów...uwielbiam posokowce, mój sąsiad ma i się nimi zachwycam xd

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O dziękuje :) Staram się, aby nie zaśmiecać bloga, ale już nie długo będą może jeszcze lepsze <3
      Tak, posokowce to piękne psy i charakter do gustu też mi przypadł :) Nawet na tym pokazie to te pieski były wprost przeurocze, ale też z charakterkiem :D
      Pozdrawiam!

      Usuń
  13. Sama z chcęcią wybrałabym się na tego typu festyn. Gratuluję brania udziału w waszej pierwszej wystawie :). Czekam na kolejny post z Molly!

    Pozdrawiamy H&F
    http://jaimojaspanielka.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  14. Z przyjemnością chciałam Cie poinformować,że zostałaś nominowana do Liebster Blog Award.Napisz do mnie lub wpadnij na bloga po więcej informacji ;) http://opowiadanie-przekleta.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze dziękuje za nominację :)
      Nie wiem, czy jednak zdecyduje się na to, bo blog nie jest od tego, ale postaram się.
      Dziękuje jeszcze raz!
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  15. więcej przygód życzę!
    Weroniko wszystkiego najlepszego za urodziny!

    OdpowiedzUsuń
  16. Ciekawy post + uroczy psiak = bardzo dobry blog
    Pozdrawiamy, i zapraszamy do siebie <3
    nikusioweszalenstwo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Fajny post w zesłym riku też pamiętam był u nas w miasteczku, też taki pokaz, ale zapomniałam Ci powiedzieć :)
    Pozdrawiam !!! Zapraszam na mojego bloga : http://nacodzienzaparate.blogspot.com/
    Fajnie ,że lubisz robić zdjęcia ja też możesz mi napisać jak nazywa się ten program do (...) wiesz czego ?
    Jeszcze raz pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuje za komentarz :)
      Jest to zwykły program - http://pixlr.com/express/
      Postaram Ci to napisać jeszcze na Fb :)
      Pozdrawiam :*

      Usuń

Każdy komentarz jest dla nas dużą motywacją do kolejnego pisania, dlatego bardzo za niego dziękujemy! :)
Pozdrawiamy!